Wikia

HeihachiMishimaT2

Heihachi

Heihachi Mishima is een van de belangrijkste karakters in het vechtspel Tekken. Hij is een van de slechts vier personages (de andere zijn Paul Phoenix, Nina Williams en Yoshimitsu) te zijn verschenen in elke game in de serie en hij doet twee optredens in de serie als de uiteindelijke baas (in zowel Tekken en Tekken 4). Hij is ook het enige Tekkenpersonage afgezien van Yoshimitsu die voorkomt in de Soul Calibur-serie (hij is een gastpersonage in Soul Calibur II op de PlayStation console).

De Tekken regisseur Katsuhiro Harada heeft verklaard dat Heihachi zijn favoriete personage is uit de totale serie, en het karakter dat hij het meest kiest bij het afspelen. Hij heeft Heihachi verder beschreven als een "zeer menselijk karakter", waarin staat dat terwijl hij de focus had gelegd op zijn verschijning vond hij de filosofie van het personage interessanter, en dat in de serie was hij een "perfecte weergave van het kwaad dat schuilt in de harten van mens", een kwaad "veel meer dan een lelijke opgemaakte monster of demon. Heihachi's vechtstijl is niet gebaseerd op een bestaande stijl, en werd in plaats daarvan gemaakt door het ontwikkelingsteam.

Heihachi is de zoon van Jinpachi Mishima, de vader van Kazuya Mishima,de onwettige vader van Lars Alexandersson en de aangenomen vader van Lee Chaolan. Hij is ook nog de grootvader van Jin Kazama. Zijn vechtstijl is de Mishima-Karate en hij is de oprichter en de commandant van de Tekken Force Unit. Hij heeft de helft van de King of Iron Fist Toernooien georganiseerd. De tweede, vijfde en zesde King of Iron Fist toernooien worden georganiseerd door Kazuya, Jinpachi, en Jin respectievelijk.

VerhaalEdit

In een poging om "zijn zoons zwakte" te elimineren, gooide Heihachi Kazuya, zijn toen 5-jarige zoon, in een diep ravijn, beweert dat als hij werkelijk zijn zoon is, hij in staat zijn om de val te overleven en terug zou klimmen. Kazuya overleeft, maar alleen omdat hij een deal maakt met de duivel. Om Kazuya verder te motiveren, neemt Heihachi een Chinese wees genaamd Lee aan, en voedde hem op als een rivaal van zijn echte zoon. Na Kazuya in het buitenland was gereisd en een ongeslagen kampioen werd, kondigde Heihachi de King of Iron Fist Tournament aan om hem te testen. Kazuya won het toernooi, gooide Heihachi uit dezelfde klif en nam de controle van de Mishima Zaibatsu. Heihachi overleefde het evenement, en keerde terug in het tweede toernooi om zijn zoon te verslaan. In de finale verslaat Heihachi Kazuya, en gooide zijn lichaam in een vulkaan om hem te doden. Later, ontstaat er een militaire kracht, die heet de Tekken Force. Vijftien jaar na het einde van het tweede toernooi, ontdekten ze in Centraal Mexico ruïnes Ogre, een schepsel met Bloedlust voor sterke vechters. Op zoek naar de ultieme levensvorm van het schepsel te creëren, leidde Heihachi zijn kleinzoon Jin Kazama op in de Mishima-Karate en vier jaar later kondigde hij de derde Iron Fist toernooi als lokaas. Ogre werd verslagen door Jin, en nu had Heihachi zijn kans om op zijn beurt Jin te verraden en proberen hem te doden. Jin overleefde, omgezet in een demon, viel Heihachi aan en vloog weg.

Daarna probeerde Heihachi zijn eigen DNA te combineren met die van Ogre, maar ontdekte dat hij de Devil Gene nodig zou hebben als een katalysator, in het bezit van zowel zijn zoon en Jin. Heihachi kon Jin vinden, maar heeft geleerd dat Kazuya is opgewekt door G Corporation, een concurrerend bedrijf. Om hen beide te lokken, hield hij de vierde King of Iron Fist Tournament met de eigendom zijn zeer onderneming als de hoofdprijs. Nadat de Tekken Force Jin gevangen heeft genomen bij de aankomst, heeft Heihachi Kazuya geconfronteerd in de finale. Heihachi versloeg Kazuya, en leidde hem naar zijn Hon-Maru compound, waar Jin gevangen werd gehouden, zodat ze konden vechten. Maar Jin was in staat om Kazuya en Heihachi te verslaan, nam zijn demonische vorm en heeft Heihachi bijna gedood. Gestopt door een visioen van zijn moeder, vertelt hij Heihachi dat hij zijn leven dankt aan haar, en vliegt door het dak weg.

Onmiddellijk na het vertrek van Jin, werd een leger van Jack-4s gebouwd en verzonden door G Corporation vielen Hon-Maru binnen. Heihachi en Kazuya vochten samen tegen hen, maar Kazuya verraadde hem en gooide zijn vader naar de Jack-4S, met behulp van het misbruik te ontsnappen. De Jack-4s stapelen zich op Heihachi en vernietigen hun zelf, en de vernietiging van Hon-Maru en doodt schijnbaar Heihachi. Maar de explosie gooide hem mijlen verder waar hij bewusteloos bleef voor de duur van het vijfde toernooi. Bij het wakker worden, maakte hij zijn weg terug naar het hoofdkwartier Mishima Zaibatsu. Alleen de troepen blokkeren zijn pad en Jin had de onderneming overgenomen. Als gevolg daarvan komt hij terecht in het zesde toernooi om de controle over zijn bedrijf terug te vorderen.