Wikia

Tekken Series Logo

Tekken Logo

Tekken is een van de succesvolste reeks van videospellen van de Japanse spellenmaker Namco met ruim 40 miljoen verkochte exemplaren. In dit vechtspel is het de bedoeling om de tegenstander met behulp van onder andere combo's en worpen te verslaan. Het Tekken project staat onder leiding van de Japanse producent Katsuhiro Harada.

Reeks Edit

De Tekken reeks kent de volgende spellen:

Verhaallijn Edit

Het verhaal begint wanneer Heihachi Mishima een toernooi organiseert. Zestien vechters nemen hieraan deel. Na de eliminatieronden blijven er nog acht over: Marshall Law, Paul Phoenix, Kazuya Mishima, MediaWiki:Badtitletext, Jack, King, Michelle Chang en Yoshimitsu. Uiteindelijk kwam Kazuya tegenover zijn vader te staan. Hij won het gevecht en gooide Heihachi uit wraak in een afgrond. Toen hij de leiding had genomen over de Mishima Zaibatsu, verdween Kazuya steeds meer in de schaduw. Echter startte hij het tweede toernooi; de winnaar zou tien keer zoveel prijzengeld als het eerste toernooi krijgen. Nadien zijn er meer vervolgen uitgekomen.

Het spel Edit

De basis gameplay van Tekken wordt als eenvoudig beschouwd. Elke toets aan de rechterkant van de controller is verbonden aan een arm of een been. Door meerdere knoppen tegelijk te drukken of door een bepaalde serie knoppen in te drukken krijg men sterkere aanvallen. In tegenstelling bijvoorbeeld tot de snellere Street Fighter-serie, draait het bij Tekken meer om tactiek, het afwachten op een aanval van de tegenstander en het anticiperen daarop.