Wikia

Tekken The Motion Picture-1-

Tekken: The Motion Picture is een animefilm uit 1998, gebaseerd op de videospel Tekken van Namco. Oorspronkelijk uitgebracht in Japan als een twee-episode OVA, een Engelse versie is geproduceerd door ADV Films, die beide afleveringen bewerkt tot een uur durende film en werd gekenmerkt door een nieuwe veramerikaniseerd soundtrack. De films verhaal is losjes gebaseerd op het eerste spel, waar Kazuya de hoofdpersoon is en Heihachi het hoofd van de Mishima Zaibatsu, en Tekken 2, wat Jun en Lei beschikt die onderzoek doen naar de illegale activiteiten van de Zaibatsu.

Verhaal Edit

Het kleine meisje Jun heeft ooit gezien dat de slechte Heihachi Mishima zijn zoontje Kazuya in een ravijn gooide, omdat hij te zwak zou zijn. Hij was een schande voor de familie. Later als Jun volwassen is, moet ze voor haar werk Heihachi's bedrijf infiltreren, omdat hij waarschijnlijk illegale wapens aan het produceren is. Heihachi organiseert een toernooi voor de beste vechters ter wereld. Aangezien Jun ook een vechter is, kan ze het zwaar bewaakte eiland waar Heihachi's bedrijf staat binnenkomen. Later blijkt dat Kazuya nog leeft en uit is op wraak.