FANDOM

Eddy Gordo

"Masz walczyć ze mną." Postać debiutująca w trzeciej częsci gry, obywatel Brazylii. Urodził się w bogatej rodzinie, kilka lat życia spędził w więzieniu, gdzie nauczył się ruchów Capoeira od mistrza tej sztuki, który także tam przebywał. Po wyjsciu wedle jego obietnicy nauczył tego jego wnuczkę, Christie.

Tekken 3

Życie Eddy'ego mogło uchodzić za idealne. Wychowywał się w jednej z najbardziej szanowanych i najbogatszych rodzin w Brazylii, która była włascicielem znanej korporacji w tym kraju. Chłopak był lubiany przez mieszkańców, gdyż należał do ludzi pracowitych i pomocnych. Eddy był taki nie tylko z powodu życzliwego charakteru - wiedział, iż za kilka lat to on przejmie firmę. Gdy miał 19 lat, całe szczęsliwe życie zniknęło. W ostatnich dniach jego ojciec dziwnie się zachowywał - był przestraszony i bardzo drażliwy. W domu, Eddy zastał go martwego. Dowiedział się, co było przyczyną zamordowania ojca. Mężczyzna pracował nad zebraniem dowodu na grupę osób, które handlowały narkotykami. Gdy miał już znaczną ich ilosć, szef gangu nie czekał długo i zamordował go. Eddy odkrył także, iż on sam nie jest już bezpieczny. Na łożu smierci, ojciec poprosił go, by trafił do więzienia, gdzie nic mu nie będzie groziło. Eddy przyjął zatem przydomek mordercy i wstąpił na ciemną stronę.  W więzieniu każdego dnia żądza zemsty rosła. Przez osiem lat uczył się sztuki Capoeira od starego człowieka, który w tej technice był mistrzem. Gdy wyszedł z więzienia, usłyszał o III turnieju, sponsorowanym przez korporację Mishima Zaibatsu. Postanowił wziąć w nim udział, by tym samym dokonać zemsty na mordercach.

Tekken 4

W tej częsci Eddy jest grywalną postacią tylko jako wymienny kostium Christie. Podczas III turnieju poszukiwał sprawców morderstwa dokonanym na jego ojcu. Szefem gangu okazał się Kazuya Mishima. Wczesniej dokonał obietnicy zadanej przez jego mistrza Capoeira. Miał nauczyć jego wnuczkę, Christie Monteiro danej techniki. Po czterech latach, dziewczyna mistrzowsko opanowała technikę. Eddy postanowił po tym zniknąć, by odnaleźć morderców jego ojca.

Tekken 5

Eddy po kilku miesiącach poszukiwań usłyszał o wyjsciu jego mistrza z więzienia. Radosć szybko zniknęła, gdy go ujrzał. Słaby starzec nie był już tym samym, którego Eddy poznał. Chłopak dowiedział się od niego, iż jest smiertelnie chory, a lekarze dają mu tylko szesć miesięcy życia. Jedynym "lekarstwem" może być technologia należąca do Mishima Zaibatsu. Eddy, by zdobyć potrzebny sprzęt.

Tekken 6

Eddy - podobnie, jak Christie - nie był w stanie wygrać V turnieju. Jego mentorowi zostało coraz mniej czasu, zatem wojownik udał się z prosbą o pomoc do nowego lidera Mishima Zaibatsu, Jin'a Kazamy. Ten zgodził się dać mu potrzebny sprzęt, w zamian za dołączenie do jego oddziałów Tekken Force. Eddy przyjął stanowisko i niechętnie zajął się pracami wojny z całym swiatem. By bronić szefa, przystępuje do VI turnieju żelaznej pięści.