FANDOM

Biografia
Charakterystyka
Rozgrywka
Cytaty
Galeria

Kazuya Mishima (三島 一八 Mishima Kazuya) - jedna z postaci występujących w serii gier Tekken. Kazuya był protagonistą pierwszej części gry oraz antagonistą reszty gier, oprócz Tekken 3, w którym nie występował. Jest on synem Heihachiego Mishimy oraz Kazumi Mishimy, a także ojcem Jina Kazamy, głównego protagonisty serii. Kazuya posiada także przyrodniego brata, Larsa, oraz drugiego, adoptowanego brata, Lee Chaolana, którego nigdy nie lubił.

Jego nazwisko można pisać w dwóch wariantach: 三島 一八, bądź みしま かずや. Imię Kazuyi składa się ze znaku kanji, 八, co czyta się jako "hachi", "pachi", bądź "ya". Znak ten występuje też u Heihachiego Mishimy i Jinpachiego Mishimy. Drugą częścią jego imienia jest znak 一. Czyta się to jako "ichi", lub "kazu". Znak ten oznacza "początek", co ma związek z faktem, że Kazuya jest najstarszym synem Heihachiego i Kazumi.

Biografia

Przed Tekkenem

Gdy Kazuya miał 5 lat, jego ojciec zrzucił go z klifu. Heihachi uznał bowiem, że jego syn powinien być silny, co Kazuya miał udowodnić poprzez ponowne wspięcie się na szczyt klifu, co jest oczywiście praktycznie niemożliwe. Kazuya przeżył jednak dzięki Genowi Diabła, który wtedy się w nim przebudził. Po tym wydarzeniu, Kazuya walczył w wielu turniejach na całym świecie, stając się niepokonanym mistrzem. Jedynym, który potrafił z nim zremisować, był Paul Phoenix. Wkrótce dowiedział się o Turnieju Króla Żelaznej Pięści, organizowanym przez Mishima Zaibatsu, konglomerat, którego głową był Heihachi. Kazuya wstępuje do turnieju, by zemścić się na swoim ojcu.

Tekken

Kazuya przedarł się przez większość przeciwników, docierając wreszcie do Heihachiego. Pomiędzy ojcem i synem wywiązała się długa i krwawa walka, którą wygrał Kazuya. Heihachi stracił w końcu przytomność, dzięki czemu Kazuya podniósł go i zrzucił z tego samego klifu, z którego on sam był wcześniej zrzucony, po czym młody Mishima uśmiecha się, wypełniając swoją zemstę na ojcu.

Tekken 2

Wraz z domniemaną śmiercią Heihachiego, Kazuya przejął Mishima Zaibatsu. Jednakże zamiast cofnąć błędy swojego ojca, Kazuya tylko je powtórzył, stając się antagonistą serii. Kazuya ogłosił 2 Turniej Króla Żelaznej Pięści, by zgromadzić swoich wrogów i wtedy ich zniszczyć. Jedną z uczestniczek była Jun Kazama, z którą Kazuya spłodził syna, Jina. Tym razem do finału turnieju dociera Heihachi, chcący odzyskać swój konglomerat. Heihachi wygrywa walkę ze swoim synem, gdyż ten w międzyczasie walczył o własną duszę (Angel, reprezentująca jego dobrą stronę, walczyła z Diabłem, reprezentantem jego mrocznej strony). W końcu, Kazuya przetransformował się w Diabła, ale Heihachi mimo to wygrał, po czym zrzucił swojego syna w samo centrum wulkanu.

Tekken 4

Krótko po zrzucaniu do wulkanu, Kazuyę znalazła firma G-Corporation, rywalizująca z Mishima Zaibatsu. Wraz z pomocą tamtejszych naukowców, Mishima nauczył się kontrolować swój Gen Diabła przez następne 20 lat. Wkrótce jednak siły Tekken Force zaatakowały G Corporation na polecenie Heihachiego, by pojmać Kazuyę. Dzięki swoim nowym umiejętnościom, Mishima z łatwością zniszczył oddział Mishima Zaibatsu, uciekając z G Corporation. Gdzieś w tym samym czasie, dowiedział się on o swoim synie, Jinie Kazamie, którego chciał schwytać, by zdobyć jego Gen Diabła.

Kazuya dołączył do 4 Turnieju Króla Żelaznej Pięści, mimo tego, iż wiedział, że jest to pułapka zastawiona przez jego ojca. Podczas siódmej rundy, Kazuya miał walczyć ze swoim synem, Jinem, lecz Kazama tajemniczo znika. Kazuya zostaje wygrywa więc rundę i mierzy się ze swoim ojcem. Po pokonaniu Heihachiego, Kazuya wypytuje go o lokację swojego syna i zmusza Heihachiego do ujawnienia tej lokacji. Heihachi zabiera go więc do Honmaru, gdzie Jin jest przetrzymywany. Wtedy też Kazuya odpycha swojego ojca za pomocą telekinezy i przystępuje do wyssania Genu Diabła z Jina, co mu się jednak nie udaje z powodu krwi rodziny Kazama płynącej w Jinie. Kazuya budzi go więc i przystępuje do walki. Nie udaje mu się jednak wygrać walki i w końcu pada nieprzytomny.

Tekken 5

Zaledwie chwile po ucieczce Jina, Kazuya i Heihachi zostają okrążeni przez armię Jacków-4. Wywiązuje się walka, podczas której Kazuya ucieka, a jeden z Jacków wybucha, prawie zabijając Heihachiego. Niedługo po tym, tajemnicza osoba przejmuje kontrolę nad Mishima Zaibatsu i organizuje V Turniej Króla Żelaznej Pięści. Kazuya dołącza do turnieju, by odkryć, kto zorganizował turniej.

W czasie turnieju, Kazuya spotyka Ravena. Tajemniczy agent nazywa go tchórzem, który uciekł przed zagrożeniem. Mishima go jednak pokonuje i przesłuchuje, dowiadując się, że turniej zorganizował jego dziadek, Jinpachi Mishima, który był założycielem konglomeratu Mishima Zaibatsu. Nie wiadomo nic o dalszych postępach Kazuyi w turnieju.

Tekken 6

Kazuya odkrył, że za atakiem Jacków w Honmaru stał oddział G Corporation, którego dowódcy uznali, że Kazuya stanowi zbyt duże zagrożenie. Mishima zabił więc cały oddział w ramach zemsty i sam przejął kontrolę nad konglomeratem, rywalizując przy tym z Mishima Zaibatsu, którego szefem został Jin. Syn Kazuyi doprowadził do wielu kryzysów i w końcu wywołał wojnę. W tym czasie, ludzie sądzili, że tylko G Corporation może być ich wybawcą, choć Kazuya chciał zabić Jina i przejąć Mishima Zaibatsu. Kazuya wyznaczył więc nagrodę za głowę swojego syna i sam wstąpił do VI Turnieju Króla Żelaznej Pięści, by wyrównać porachunki ze swoim synem.