FANDOM

Tekken 3 (鉄拳3 Tekken Suri) - to trzecia gra popularnego Tekken'a. Gra została wydana w wersji Arcade w marcu 1997 roku, a dla PlayStation w połowie 1998 roku. Uproszczona wersja gry została wydana w 2005 roku na PlayStation 2, jako część trybie Arcade History opisywana wyłącznie w Tekken 5. Wersja na PlayStation jest uważana przez niektórych graczy za jedną z największych gier swojego gatunku. Uważa się również, że jest to najlepsza gra w całej serii, zarówno przez fanów, jak i krytyków.

FabułaEdytuj

Przed zakończeniem II turnieju, Jun Kazamie udało się odkryć, skąd pochodzi nadprzyrodzona siła niemal niezwyciężonego Kazuyi - od Devil'a, z którym rok temu zawarł pakt. Dziewczyna także przez kilka lat walczyła z demonami w jej duszy, lecz przegrała - pozaziemska siła zawładnęła nad nią. Następnego dnia, Kazuya stawił się nad kraterem wulkanu, by stoczyć ostateczny pojedynek z Heichahi'm. Starcowi udało się osiągnąć zwycięstwo i władzę nad Mishima Zaibatsu. Ciało syna wrzucił do krateru aktywnego wulkanu. Gdy Kazuya umierał, przed Jun mającą w sobie przyszłego potomka objawił się Devil, chcąc przejąć duszę jej syna. Dziewczynie udało się wygrać pojedynek z demonem i uciec do Yakushimy, by spokojnie wychować syna, któremu nadała imię Jin. Heichahi tym samym zaczął powoli odzyskiwać władzę nad Mishima Zaibatsu. Mija 15 lat. Jun wychowała Jin'a i nauczyła go "sztuki Kazama". Zaczęła wyczuwać obecność złego boga walki - Ogre. Legenda mówi o tym, iż pochłania on dusze najlepszych wojowników. Jun przeczuwała, iż przybędzie on wkrótce po nią i jej syna. By chronić Jin'a, opowiada mu historię turnieju o tytuł króla walki, legendę Ogre i prawdę o jego pochodzeniu. Mówi mu także, iż - jeżeli bóg walki zaatakuje ją - ma uciekać i schronić się w górach u dziadka, Heichahi'ego. Dowiaduje się tym samym o uwolnieniu tajemniczego demona o nazwie Toshin (inne okreslenie Ogre). Tym samym niemal wszyscy uczestnicy I i II turnieju zostali zamordowali z jego ręki. Heichahi nie był zadowolony, widząc ich zwłoki tuż pod świątynią boga walki, lecz jednocześnie pragnął potęgi, którą mógł zyskać, pokonując go i przyjmując jego gen. Ogre nie spoczął na laurach, a uczestnicy turniejów Mishima Zaibatsu mu nie wystarczyli. Z całego świata znikali kolejni wojownicy. Intuicja Jun Kazamy nie myliła się - demon przybył także po nią. Kazała Jin'owi uciekać z Yakushimy, ten jednak chciał bronić matki i stoczył pojedynek z Ogre. Zemdlał. Gdy obudził się, leżał sam na środku ruin, którymi niegdyś był jego rodzinny dom. Po Jun nie było śladu...Jin przyjął, iż Ogre ją zamordował. Chłopak przybył do Heichahi'ego, który zgodził się pomóc mu w zemście na Ogre, sam zresztą chciał sprowadzić złego boga, by go schwytać. Nauczył wnuka "stylu Mishima", a cztery lata później - w jego 19 urodziny - ogłosił III turniej, by zwabić Toshina.

Tryby gryEdytuj

  • Arcade
  • Versus
  • Time Attack
  • Survival
  • Praktyka
  • Tekken Ball
  • Tekken Force

PostacieEdytuj

ArenyEdytuj

WideoEdytuj

Tekken 3 (Intro)

Tekken 3 (Intro)

GaleriaEdytuj

Tekken 3/Oficjalne Arty Edytuj