FANDOM

Tekken 4 (鉄拳4 Tekken Fō) - to czwarta gra z serii Tekken, która została wydana przez Namco w wersji arcade w 2001 roku i na PlayStation 2 w 2002 r. Choć gra była stosunkowo popularna w tamtych czasach, to jest często uważana przez fanów za najgorszą z serii, ze względu na pominięcie wielu popularnych postaci i wprowadzenie istotnych kwestii równowagi oraz błędów, które utraciły wartość konkurencyjną gry. Również jest uważana za najbardziej eksperymentalną.

Fabuła

Dwadzieścia lat temu Heihachi wrzucił Kazuyę do wulkanu oraz zorganizował III turniej, by zwabić, uwięzić i przejąć moce Ogre. Po śmierci boga, starzec rozkazał naukowcom Mishima Zaibatsu zebrać to, co po nim pozostało, a następnie przeprowadzić badania nad połączeniem jego genów z genami Toshin'a. Eksperymenty nie udały się, ponieważ potrzebny jest do niego, tzw. Devil Gene. Posiada go Jin Kazama. Heichahi już raz mógł zobaczyć to zjawisko - gdy postrzelił śmiertelnie swojego wnuka po pokonaniu przez chłopaka Ogre, Jin przemienił się w coś w postaci diabła i odleciał. Heihachi próbował go odnaleźć, ten jednak zaginął bez śladu. Na fotografiach za czasu pierwszych turniejów widniały zwłoki z kształtem skrzydeł - to był Kazuya. Heihachi szukał zwłok syna w pobliżu krateru wulkanu, aż dowiedział się, iż zajmują się nimi pracownicy w laboratorium G Corporation. Korporacja jest już blisko ożywienia Kazuyi. W piątek 25 grudnia, siły Mishima Zaibatsu - Tekken Force - napadły na laboratorium korporacji w Nepalu, by uniemożliwić im dalsze badania i wykraść dane. Jak się okazuje, Kazuya już ożył i pozwolił G Corporation na robienie badań, by odkryć obecność Devil'a w nim. Udało mu się uciec, co spowodowało złość Heichahi'ego. Starzec wydał ogłoszenie o IV turnieju, którego zwycięzca przejmie Mishima Zaibatsu. Kazuya oczywiście wiedział, że to pułapka, by go zwabić. Po pokonaniu tylu przeciwników, Kazuya przybywa na etap 7, w twarzą w twarz swojego syna, Jin'a Kazamę, którzy od czasu zakończenia turnieju, miał urazę do Kazuyi. Po treningu w karate tradycyjnym na ostatnie 2 lata, Jin był gotowy zniszczyć Mishima Zaibatsu i położyć kres przeklętego rodu Mishima. Został jednak schwytany i uwieziony w Hon-Maru, podczas gdy inny wojownik był zgłaszany jako domyślny zwycięzca. Mimo, wyczuwając z Heihachi'ego zniknięcia Jina, Kazuya przystąpił do ostatniego etapu. Gdy spotkał Heihachi'ego, zapytał, co zrobił Jin'em, Heihachi mówiąc, mu że powie mu po walce. Wyciągając wszystkie siły, Kazuya był zwycięski. Kilka godzin później, Kazuya i Heihachi w końcu dotarli do budynku Hon-Maru. Widząc jego syna po raz pierwszy, Kazuya Mishima przemieniony w Devil'a nagle przemówił: "Tak, jesteś z nim to w końcu moja połowa." Słysząc te słowa pochodzące z ust Kazuyi, Heihachi zapytał: "Kim jesteś?", Diabeł odpowiada "Jestem nazywany jako "Devil". 20 lat temu straciłem część mojego ja, kiedy prawie mnie zabiłeś." Kazuya następnie ogłusza Heihachi'ego i bierze Devil Jina na zewnątrz. Niemniej jednak zakończyła się niepowodzeniem i Kazuya ponownie odzyskał kontrolę. Kiedy Jin w końcu uwalnia się, że zaczyna mieć ostateczne myśli. "Ty! Jeśli tylko jesteś martwy. Kiedy cię zabiję, to będzie po wszystkim!" nagle rozwścieczony Jin walczy i prawie zabija Kazuya. Gdy Kazuya został pokonany, Heihachi po raz kolejny podchodzi do jego bezwładnego ciała. "Co za żałosny nieszczęśnik, ty bezwartościowy tchórzu." Następnie przystąpił do zabicia Jin'a, by przejąć jego Devil Gene dla siebie. Jednak Heihachi również został pokonany przez Jin'a. Kiedy Jin przekształcił się w postać diabła, by wydać ostateczny cios i zabić Heihachi'ego, raz i na zawsze, jasne światło ogarnęło Jin'a, a gdy zobaczył duchowe przewodnictwo swojej matki, Jun Kazamy, pozwolił Heihachi'emu przeżyć. "Dziękuj mojej matce Jun Kazamie," powiedział Jin i po raz kolejny poleciał, nie pozostawiając żadnego śladu zagrożenia, pozostawiając nieprzytomnego Kazuyę i Heihachi'ego w Hom-Maru.

Postacie

Areny 

Wideo

Tekken 4 Intro HD

Tekken 4 Intro HD

Galeria

Tekken 4/Oficjalne arty